Point. Click. Snap. Be Famous Macam Aku

Amacam tajuk kat atas nie? Gempak bukan? Ini sekadar gimik jek. Nak suruh korang tengok satu lagi reality show tapi ia hanya publish di internet jek. Jadi sapesape nak tengok kat Tv rumah anda, silakanlah.

Apa yang bestnya reality show nie? Ia tidak seperti AF, My Starz Lg & lain lain lagi. Ia merupakan first photography web reality show iaitu, Double Exposure. Memang best show nie. Pertandingan melibatkan kamera dslr. Aku memang minat kamera jenis dslr nie. Bagi sapesape yang tidak tahu dslr tue ape. Dslr tue bermaksud Digital Single-lens Reflex.

Baiklah. Show nie dah lama mula dah. Sekarang nie dah sampai episod 7. Ramai dah yang sudah tersingkir. hehe. Ia melibatkan 30 peserta dari semua pelusok negeri. Ada yang expert ada yang amateur. Setiap minggu ada jek task yang perlu diorang lakukan. Memang memcabar. Kena susun strategi secepat yang mungkin untuk menghasilkan gambar yang kreatif, cun & meletup! Kalau tak sure kena kritikan pedas dari jurijuri.


Hadiahhadiah yang akan dibawa pula oleh the winner macam sebuah kamera Sony dslr α900, laptop sony vaio (AW/FW series), lens Carl-Zeiss, dapat studio light lagi & yang paling istimewa dapat shot untuk majalah Stuff. Cool bukan?

Ok. Sapesape nak tengok bolehlah ke www.amc.com.my. Diorang akan upload satu episode setiap hari Khamis & keputusan pula pada hari Sabtu. Apa lagi?

penjajah